Strategia
marki
osobistej

Strategia marki osobistej — dla kogo i pod jakie cele?

-

Dla potrzeb własnego biznesu
np. pod jego rozwój, promocję, pod pozycjonowanie eksperckie, sprzedaż produktów, podbicie reputacji

.

Dla potrzeb rynku pracy
np. pod awans, podwyżkę, zmianę pracy/ pracodawcy,
zdobycie pracy marzeń

W czym pomoże Ci marka osobista?

Dla potrzeb rozwoju biznesu

Pozwoli lepiej poznać innym Twoje supermocne

Wesprze rozwój Twojego solobiznesu, jego promocję

Ułatwi zbudowanie marki eksperta – wypozycjonuje Cię jako eksperta

Podbije Twoją reputacji

Polepszy sprzedaż produktów

Uwiarygodni Twoją ekspertyzę

Poprzez publikowane przez Ciebie treści pozwoli dotrzeć do kontrahentów, kooperantów, partnerów biznesowych

Ułatwi zbudowanie sieci wartościowych kontaktów oraz pomoże Ci w pogłębieniu relacji

Poprawi Twoją widoczność w kluczowych dla promocji mediach i kanałach komunikacji

Dla potrzeb rynku pracy

Ułatwi znalezienie dopasowanej do Ciebie pracy – zdobyć pracę marzeń

Przyspieszy awans

Ułatwi negocjacje podwyżki

Pozwoli Ci łatwiej zmienić pracę na lepszą

Utoruje drogę do lepszych, intratniejszych ofert pracy

Co zawiera strategia marki osobistej?

Część 1 // Badania i research

Dzięki tej części strategii:

Rozpoznasz swoje mocne strony, umiejętności i talenty oraz potencjał osobisty i zawodowy w obszarze działania, myślenia oraz relacji

Poznasz archetyp swojej marki oraz kluczowe wartości

Uporządkujemy Twoje cele oraz nakreślimy wstępną ścieżkę rozwoju/ kariery

Ćwiczenia, które wykonasz, ułatwią Ci przełożenie własnych zasobów na ofertę, która trafi do umysłów i serc pracodawców/ klientów/ partnerów

Zyskasz większą pewność siebie w obszarze swojej ekspertyzy

Na podstawie testu Clifton StrengthsFinder, samooceny Belbina, testu 16Personalities, testów predyspozycji zawodowych i innych zweryfikujesz lub potwierdzisz przeświadczenia dotyczące talentów, mocnych stron, stylu pracy/ współpracy oraz osobowości

 

Kilka przykładowych pytań, na które znajdziemy odpowiedź (w tej części strategii marki osobistej)

Jakie są Twoje głębokie, kluczowe przekonania i wartości, które kierują Twoim życiem (i karierą)?

Co jest autentycznie Twoje, co stanowi o tym, kim jesteś?

W jaki sposób wyrażasz to, kim jesteś? Co jest Twoim żywiołem?

Czy jesteś zadowolony z tego, co obecnie robisz i gdzie jesteś?

Jakie jest Twoje zdanie o sobie samym?

W oparciu o co budujesz swoje poczucie wartości?

W czym jesteś dobry, co jest dobre dla ludzi?

Czym się zajmujesz, mimo że nie musisz? Na jakie rzeczy czekasz? Do czego nie trzeba Cię pchać? Co robisz w czasie wolnym? Czemu poświęcasz najwięcej uwagi? Co zajmuje najwięcej miejsca w Twoim kalendarzu?

Co robisz ponadprzeciętnie?

Jak się z Tobą pracuje?

W czym jesteś ekspertem? Na czym już teraz świetnie się znasz i co doskonale potrafisz?

Część 2 // Grupy docelowe, partnerzy, interesariusze i konkurencja // 🅺🅻🅸🅺🅽🅸🅹, aby rozwinąć

Dzięki tej części strategii:

Zdobędziesz pewność, kto jest Twoim klientem, kto może być parterem w Twoim biznesie lub do jakich pracodawców należy aplikować (oraz co przekona ich, aby wybrali właśnie Ciebie)?

Poznasz potrzeby swojej grupy docelowej, co pozwoli Ci na przygotowanie dopasowanej oferty

Potwierdzisz, że branża, którą obrałeś, ma przyszłość

Dzięki analizie konkurencji przygotujesz spersonalizowaną ofertę, która pozytywnie wyróżni Cię na tle pozostałych kandydatów

 

Kilka przykładowych pytań, na które znajdziemy odpowiedź (w tej części strategii marki osobistej):

Skąd ludzie wiedzą o Tobie już teraz?

Co jest realnie Twoim produktem/ usługą? Co wytwarzasz lub w czym pomagasz?

W czym obecnie branża, w której działasz, zawodzi ludzi lub jakie kluczowe braki w wiedzy, umiejętnościach, doświadczeniu wskazują u pracowników ich pracodawcy (na stanowiskach, o które się starasz)?

Jakie umiejętności i kompetencje należy wzmocnić, pogłębić lub tylko potwierdzić oraz poprzez co (np. kursy, szkolenia, studia podyplomowe, certyfikacje, dyplomy)?

Część 3 // Tożsamość marki // 🅺🅻🅸🅺🅽🅸🅹, aby rozwinąć

Dzięki tej części strategii:

Dowiesz się, w jaki sposób budować wizerunek zgodny z tym, kim naprawdę jesteś, akcentujący Twoje talenty i mocne strony

Podpowiem Ci, jak zdobyć kluczowe doświadczenie oraz w jaki sposób – w oparciu o Twój wyróżnik – przekonać pracodawcę do zatrudnienia Cię bez wymaganego w ogłoszeniu doświadczenia, z dużym prawdopodobieństwem sukcesu

Zmierzymy się z Twoimi przekonaniami, abyś zmienił postawę z defensywnej na ofensywną – aktywnie poszukiwał szans i okazji, a nie wyłączenie czekał na nie lub podejmował nieskuteczne działania

Znajdziemy tzw. dowody uwiarygadniające, czyli argumenty przemawiające za Twoją marką, co pozwoli odpowiedzieć na pytanie: dlaczego to właśnie Tobie ludzie mają zaufać, dlaczego Ciebie wybrać?

 

Kilka przykładowych pytań, na które znajdziemy odpowiedź (w tej części strategii marki osobistej):

Komu już teraz pomagasz? Za co ludzie gotowi są Ci płacić?

Jakie problemy rozwiązujesz? Jakie korzyści oferujesz?

W oparciu o co budujesz swoją ekspertyzę?

Jakie podejście do pracy reprezentujesz?

Dlaczego ludzie mają Ci uwierzyć i zaufać? Co Cię uwiarygadnia?

Dlaczego to właśnie Ciebie powinni wybrać? Dlaczego jesteś dobrym kandydatem na to stanowisko?

Jaką osobowość i relacje proponujesz? Jak się z Tobą pracuje?

Co jest dla Twoich przyszłych klientów/ pracodawców głównym kryterium wyboru i oceny (oraz jak możesz się tego dowiedzieć)?

Część 4 // Komunikacja marki // 🅺🅻🅸🅺🅽🅸🅹, aby rozwinąć

Dzięki tej części strategii:

Dowiesz się, w jaki sposób zbudować markę eksperta

Dowiesz się, gdzie i jak budować swoją markę – zaplanujesz media komunikacji, czyli miejsca, w których będzie się ona pojawiać, np. blog, profil na Instagramie, Facebooku, Pintereście, LinkedIn i in.

Stworzysz plan działań angażujący Twoich klientów w mediach społecznościowych

Opracujesz tematy i formaty komunikacji oraz kalendarz publikacji

Przygotujesz zarys oferty na stronę internetową lub profilowane CV/ portfolio

Pokażę Ci sprawdzone strategie i taktyki poszukiwania klientów/ partnerów biznesowych lub atrakcyjnych ofert pracy

Znajdziemy wydarzenia branżowe, wartościowe kursy certyfikujące, szkolenia, konkursy branżowe i inne, które podbiją wartość Twojej marki

Znajdziesz ludzi, o których będziesz się wspierał, i których będziesz wspierał

Odszukasz marki osobiste, z którymi wejdziesz we współpracę dla obopólnych korzyści

Pokażę Ci, jak korzystać z poleceń i polecać innych

 

Kilka przykładowych pytań, na które znajdziemy odpowiedź (w tej części strategii marki osobistej):

Jak i skąd ludzie się o Tobie dowiedzą?

W jakich mediach społecznościowych Twoja marka powinna zaistnieć (i w jaki sposób)?

Na jakie tematy pisać, aby pozyskać uwagę klientów/ pracodawców?

Jakim językiem pisać, aby był on zgodny z tym, kim jesteś oraz atrakcyjny dla odbiorców?

Jak zmieniać potencjalnych klientów w płacących konsumentów?

W jakich punktach styku z klientem/ pracodawcą ważnych dla budowania doświadczenia marki być obecnym (oraz które z nich zaniedbuje konkurencja)?

Pobierz pełny spis treści strategii marki osobistej w PDF z dodatkowymi bonusami
o wartości prawie 200 zł

Co jeszcze otrzymasz?

Prezent 1

Test Clifton StrengthsFinder (o wartości ok. 100 zł), z pomocą którego rozpoznasz swoje top 5 talentów

Prezent 2

Szkolenie z programu Buffer (do obsługi mediów społecznościowych) i Canva (do projektowania graficznego na bazie estetycznych szablonów)

Prezent 3

Szkolenie z Social sellingu na LinkedIn, które ułatwi Ci zbudowanie relacji, rozbudowę sieci kontaktów oraz zaangażowanie społeczności

Jak w praktyce pracujemy nad strategią marki osobistej?

W jaki modelu pracujemy?

W modelu iteracyjnym z wykorzystaniem metod projektowych.

Co to dla Ciebie oznacza? Że poszczególne części strategii są z Tobą na bieżąco konsultowane.

W jaki sposób? W formie warsztatów zdalnych, podczas których wspólnie wypracowujemy rozwiązania lub konsultujemy opracowany przeze mnie samodzielnie fragment strategii marki osobistej.

Jak w praktyce wyglądają warsztaty?

Przed spotkaniem – trwającym 60 minut – otrzymasz ode mnie jego krótką agendę lub cel/ zadanie, np. wyprowadzenie wniosków z wywiadów indywidualnych z Twoimi byłymi współpracownikami.

Łączymy się przez Google Meet lub Teams. Podczas warsztatów zdalnych omawiamy np. wyniki researchu i badań, konsultujemy opracowane przeze mnie samodzielnie części strategii lub wspólnie wypracowujemy rozwiązania/ wnioski.

Z jakich metod i narzędzi korzystamy?

Wykorzystujemy tu sprawdzone w boju i praktyce metody, podejścia, narzędzia, testy lub schematy postępowania, takie jak na przykład: persony, wywiad swobodny, mapy empatii, test Clifton StrengthsFinder, diagram czterech działań, mapę interesariuszy, ścieżkę klienta, metodę 5 Whys i tym podobne.

Na tej podstawie na bieżąco uzupełniam dokument strategii, do którego masz stały wgląd.

O mnie

Od 13 lat buduję strategie marki i strategie komunikacji dla firm, produktów i osób
w oparciu o sprawdzone metody i modele takie jak np. Design thinking czy podejścia zwinne.

Byłem brand researcherem i brand plannerem w agencji brandingu strategicznego, pracowałem w Allegro dla marki Ceneo jako specjalista ds. marketingu i employer brandingu. Od 6 lat działam pod własną marką pracując dla soloprzedsiębiorców oraz małych i średnich firm.

Więcej o moim doświadczeniu przeczytasz na tej stronie lub bezpośrednio na LinkedIn.

Jakie jest moje doświadczenie
w strategii marki i marketingu?

Lat doświadczenia w marketingu i strategii marki

Skonsultowanych marek i biznesów

Uczestników kursów, konsultacji lub warsztatów

Najczęstsze pytania
i odpowiedzi

Ile trwa praca nad strategią?

Między 4 a 8 tygodni w zależności od zakresu strategii oraz Twojej dostępności.

Jak w praktyce wyglądają warsztaty zdalne?

Przed spotkaniem – trwającym zwykle 45 lub 60 minut – otrzymasz ode mnie krótką agendę spotkania i jego główny cel (np. wyprowadzenie wniosków z wywiadów indywidualnych z Twoimi byłymi współpracownikami).

Łączymy się przez Google Meet lub Teams. Podczas warsztatów zdalnych omawiamy np. wyniki researchu i badań, konsultujemy opracowane przeze mnie samodzielnie części strategii lub wspólnie wypracowujemy rozwiązania/ wnioski.

Wykorzystujemy tu sprawdzone w boju i praktyce metody, podejścia, narzędzia, testy lub schematy postępowania, takie jak na przykład: persony, wywiad indywidualny pogłębiony, mapa empatii, test Clifton StrengthsFinder, diagram czterech działań, mapa interesariuszy, ścieżka klienta, pięć razy dlaczego i tym podobne.

Na tej podstawie na bieżąco uzupełniam dokument strategii, do którego masz stały wgląd.

Co dokładnie otrzymam? Jaki będzie efekt?

Otrzymasz dokument strategii marki, który pomoże Ci zrealizować postawione w niej cele, na przykład: zwiększyć świadomość Twojej marki (w specjalizacji X) pod zmianę pracy lub awans, wypozycjonować Cię jako eksperta w temacie X, aby móc drożej sprzedawać swoje usługi, zwiększyć znajomość Twojej marki w grupie docelowej Y, aby zbudować lojalną społeczność (pod sprzedaż produktów cyfrowych), podbić reputację Twojej marki z wykorzystaniem strategii księżyca (np. poprzez współprace z markami o uznanej reputacji).

Jeśli chcesz popracować nad strategią marki osobistej, ale nie jesteś pewny, czy Twój cel się do tego nadaje, spotkaj się ze mną na Google Meet lub Teams. Rozmowa jest całkowicie bezpłatna i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Z jakich części składa się strategia?

Cztery główne kategorie to: badania, grupy docelowe, tożsamość marki oraz komunikacja marki.

W tym miejscu sprawdzisz, co wchodzi w skład każdej z tych części.

Kiedy mogę liczyć na pierwsze efekty?

Wszystko zależy od celu, dla którego strategia marki osobistej jest tworzona.

Elementem strategii jest harmonogram, w którym znajdziesz zdefiniowane kluczowe kroki/ zadania oraz kamienie milowe – to one będą miernikiem Twoich postępów.

Czy sama strategia wystarczy?

Sama strategia odpowie na wiele pytań, w tym: co?, jak?, w jaki sposób?, dla kogo?, z kim?, gdzie?, dlaczego? i po co?

Kluczowym zadaniem będzie bieżące wprowadzenie zapisów strategii marki osobistej w życie, poprzez np. tworzenie i promocję treści, budowanie relacji z odbiorcami, zabieranie głosu w dyskusji, zawieranie partnerstw i sojuszy, działania z interesariuszami itp.

Pomogą Ci w tym dodatkowe bonusy, które otrzymasz w cenie strategii – szkolenie z obsługi programu Buffer i Canva oraz szkolenie z Social sellingu na LinkedInkliknij, aby poznać szczegóły.

W jaki sposób pracujemy?

Pracujemy w modelu iteracyjnym z wykorzystaniem metod projektowych.

Co to dla Ciebie oznacza? Że poszczególne części strategii są z Tobą na bieżąco konsultowane. W jaki sposób? Najczęściej w formie warsztatów zdalnych, podczas których wspólnie wypracowujemy rozwiązania lub konsultujemy opracowany przeze mnie samodzielnie fragment strategii (w takiej sytuacji Twoim zadaniem jest wniesienie sugestii i uwag oraz udzielenie informacji zwrotnej).

Jakie są moje zadania?

Strategia powstaje jako efekt Twojej i mojej współpracy. W czasie jej wypracowywania czeka nas ok. 8-12 spotkań zdalnych, do części z nich będziesz musiał się przygotować, np. odrobić pracę domową: zebrać referencje/ opinie od byłych/ obecnych pracodawców/ współpracowników/ partnerów biznesowych, wykonać testy/ ćwiczenia, przemyśleć zaproponowane rozwiązania, dokonać selekcji w oparciu o pogłębioną refleksję lub wybrane narzędzie, w praktyce wypróbować jakieś rozwiązanie (aby zweryfikować np. na ile przychodzi Ci one z łatwością, pasuje do Ciebie) i tym podobne.

Co zawiera strategia?

Typowy spis treści strategii znajdziesz w tym miejscu oraz tutaj.

Pamiętaj, że zakres strategii marki osobistej jest każdorazowo dopasowywany (nie ma dwóch takich samych strategii marki).

Kluczowe kryteria tego dopasowania to: Twój cel (np. awans, zmiana pracy, promocja produktu), grupa odbiorców (np. pracodawcy/ rekruterzy lub klienci biznesowi) oraz specyfika (np. strategia dla potrzeb rynku pracy i kariery lub promocji własnego biznesu).

Ile kosztuje opracowanie strategii marki osobistej?

Konkretną cenę (co do złotówki) będę w stanie podać Ci po darmowych i niezobowiązujących konsultacjach (trwających do 30 minut).

Puść mi w tej sprawie maila, uzgodnimy dogodny termin rozmowy na Google Meet lub Teams.

Co w praktyce da mi strategia?

Strategia marki osobistej pozwoli Ci łatwiej zrealizować cel zawodowy lub biznesowy, taki jak np. awans, zmiana pracy na lepszą, pozyskanie parterów do współpracy, zbudowanie lojalnej społeczności (gotowej kupić oferowane przez Ciebie dobra) i tym podobne.

W strategii określamy Twoje talenty, kapitały, mocne i słabe strony – pozwala nam to krytycznie spojrzeć na Twój potencjał – uzupełnić ewentualne braki lub pobić talenty. Zrozumienie grupy docelowej daje nam pogłębiony wgląd w jej potrzeby, bolączki i oczekiwane korzyści.

Połączenie Twojego potencjału z wiedzą o potrzebach rynku/ biznesu pozwala nam skroić idealną ofertę, w której obie strony – Ty oraz Twoi klienci/ partnerzy/ pracodawca – wygrywają.

Zobacz opinie osób, dla których opracowałem strategie marki osobistej

Maja Lose

Strategia marki osobistej – opinia o współpracy

// Zobacz case study wykonanej strategii marki osobistej

Lubię pracować z Krzysztofem, bo jest niezwykle cierpliwy i otwarty na sugestie.

Uważam też, że oddanie Krzysztofowi opracowania strategii marki osobistej było dobrym pomysłem.

Bardzo cenię Krzysztofa za zaangażowanie i energię, a także za coś, co można by określić „mobilizowaniem do odważnych pomysłów”.

Krzysztof jest nie tylko autorem strategii marki i projektantem elementów graficznych, ale wręcz managerem marki.

Profil Mai na LinkedIn

Kacper Lemiesz

Strategia marki osobistej – opinia o współpracy

// Zobacz spis treści wykonanej strategii marki osobistej

Przez cały proces tworzenia strategii marki osobistej czułem, że Krzysztof w pełni bierze odpowiedzialność za proces projektowy.

Czułem, że jest równie ciekawy tego, co razem wypracujemy, jak ja sam.

Poza efektem w postaci strategii, z której teraz korzystam tworząc swoją stronę www i ofertę, sesje z Krzysztofem pomagały mi lepiej zrozumieć to, kim jestem i co chcę dawać światu – w bardzo dosłownym znaczeniu.

Nasze spotkanie były dla mnie też pracą nad sobą. Czułem się głęboko szanowany i wspierany.

Profil Kacpra na LinkedIn

Zainteresowany opracowaniem strategii marki osobistej pod rozwój kariery
lub biznesu?

Napisz do mnie! To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Odpowiedź otrzymasz najpóźniej w ciągu 24 godzin.

Zgoda na przetwarzanie danych